مجله اینترنتی روزانه

/

دنیای ماشین ها

/

دمای کابین راننده در زمان مسابقه

[ دمایی, کار, بهینه, فرمول, خودروهای, کربنی, فیبر, ترمز, دیسک‌های, صبحانه, لاستیک‌ها, تعطیلات, مایوریکا, سواحل, اشاره, همان‌طور, مسابقه, زمان, راننده, کابین, دمای, قهوه, دلار, ماشین, صورت, همان‌طور که اشاره شد دمای کابین راننده در زمان مسابقه از دمای سواحل مایوریکا در تعطیلات بیشتر و دمای لاستیک‌ها هم از دمای قهوه صبحانه ش, ]

>>> تنوعی شگفت انگیز از ساعت های دیواری فانتزی و مدرن "" بیش از 150 طرح ""
خودت خونت رو دیزاین کن >> ورود به دنیای ساعت ها

دمای کابین راننده در زمان مسابقه
همان طور که اشاره شد دمای کابین راننده در زمان مسابقه از دمای سواحل مایوریکا در تعطیلات بیشتر و دمای لاستیک ها هم از دمای قهوه صبحانه شما بیشتر است! دیسک های ترمز فیبر کربنی خودروهای فرمول 1 برای اینکه به صورت بهینه کار کنند باید دمایی بیش از 500 درجه سانتی گراد داشته باشند و در طول مسابقه ممکن است به 1200 درجه سانتی گراد نیز برسند. زمانی که مارشال وارد پیست می شود راننده ها با زیاد ترمز کردن سعی میکنند دمای ترمزها را حفظ کنند در غیر این صورت بعد از بیرون رفتن مارشال با ترمزی نا کارا مواجه خواهند شد.

این ترمزها هزاران دلار قیمت دارند که بسیار گران است و ساخت هر دیسک فیبر کربنی نزدیک به یک ماه زمان می برد. این دیسک های کامپوزیتی علاوه بر دمایی نزدیک به 1000 درجه سانتی گراد، فشار زیادی را تحمل می کنند، به طور مثال زمانی که سرعت ماشین را از 315 کیلومتر در ساعت به 185 می رساند انرژی مهار شده آنچنان بالاست که برای پرتاب یک فیل بالغ به ارتفاع 10 متری کفایت می کند.

تایرها حتی پس از اتمام مسابقه نیز نزدیک به 100 درجه سانتی گراد دما دارند. چنین رقمی برای درست کردن نیمرو بر روی آن ها کافیست.همچنین دمای روغن جعبه دنده در هنگام مسابقه به بیش از 150 درجه می رسد و دمای اگزوز از 950 درجه سانتی گراد نیز فراتر می رود. رقمی که می تواند به سوختن پوشش بدنه و آسیب رسیدن به تایرها منجر شود.