مجله اینترنتی روزانه

/

دنیای ماشین ها

/

معرفی مزدا 6 مدل 2014

[ مستقیم, جریان, مبدل, آلترناتور, کمک, فناوری, می‌شود, اطلاق, غیرهیبریدی, خودروهای, ترمز, بازیافت, انرژی, هوشمند, مدار, عبارت, خلاصه, iEloop, خلاقانه, سیستم, رونمایی, مزدا, معرفی, دلار, خودرو, بازی, مدل, مزدا حتی پیش از آنکه از مزدا 6 مدل 2014 رونمایی کند، سیستم خلاقانه iEloop را معرفی کرد که خلاصه شده عبارت مدار هوشمند انرژی است و, ]

>>> تنوعی شگفت انگیز از ساعت های دیواری فانتزی و مدرن "" بیش از 150 طرح ""
خودت خونت رو دیزاین کن >> ورود به دنیای ساعت ها

معرفی مزدا 6 مدل 2014
مزدا حتی پیش از آنکه از مزدا 6 مدل 2014 رونمایی کند، سیستم خلاقانه i-Eloop را معرفی کرد که خلاصه شده عبارت «مدار هوشمند انرژی» است و به سیستم بازیافت انرژی ترمز در خودروهای غیرهیبریدی اطلاق می شود. این فناوری به کمک یک آلترناتور، یک مبدل جریان مستقیم به مستقیم و یک خازن، انرژی جنبشی را در حین کاهش سرعت خودرو بازیابی می کند. این انرژی ذخیره شده در نهایت می تواند برای تأمین توان مورد نیاز سیستم صوتی خودرو یا تهویه آن به کار گرفته شود. مصرف این انرژی ذخیره شده باعث می شود سوخت کمتری مصرف شده و به موتور خودرو فشار کمتری وارد شود.
بسته فناوری GT که شامل سیستم i-Eloop نیز می شود، با قیمت 2080 دلار به مزدا 6 اضافه خواهد شد که همراه با جلوپنجره کرکره ای فعال یا active grille shutter می تواند مصرف خودرو را در شهر به 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر و در بزرگراه ها به تنها 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر برساند. هزینه کردن این رقم برای کسانی که می خواهند در مصرف خودروی خود صرفه جویی کنند، گزینه مناسبی به نظر می رسد. از اجزای دیگر این بسته فناوری می توان به حالت اسپرت، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم رادار کنترل سرعت ثابت و هشدار وجود مانع در جلوی خودرو اشاره کرد. مطابق اعلام مزدا این سیستم هوشمند بازیافت انرژی برای مزدا 3 نیز به کار گرفته خواهد شد؛ اما استفاده از این سیستم در مزدا 6 آن را به اقتصادی ترین خودرو کلاس خود (سدان های سایز متوسط) تبدیل کرده است. این خودرو حتی بدون به کارگیری سیستم i-Eloop نیز با مصرف تنها 6.2 لیتر در هر صدکیلومتر، کمترین مصرف را در کلاس خود در بزرگراه ها دارد.
جیمز سولیوان، مدیر عامل MNAO (کارخانجات مزدا در آمریکای شمالی) می گوید: «مزدا یک بار دیگر قاعده بازی در صنعت خودروسازی را تغییر داده و این بار فناوری را رونمایی کرده که همین حالا می تواند به شکل عملی مورد استفاده قرار بگیرد. مزدا 6 با استفاده از i-Eloop به کم مصرف ترین سدان سایز متوسط غیرهیبریدی تبدیل شده است. با این حال تمام تمرکز ما روی کاهش مصرف این خودرو نبوده و همزمان تلاش کرده ایم با بهبود شرایط ایمنی، داینامیک خودرو و طراحی آن بازی برنده – برنده را برای مزدا و خریداران خودروهای آن ادامه دهیم».