مجله اینترنتی روزانه

/

دنیای ماشین ها

/

مشتری عزیز خودرو نداریم

[ بازار خرید و فروش خودرو, اخبار بازار خودرو, بازار خودرو, واردات اتومبیل, بازار خودروهای وارداتی, قیمت جدید خودرو شورای رقابت, بازار ماشین, صادرات خودرو, بازار خودروهای داخلی, قیمت گذاری خودرو, صنعت خودرو, واردات خودرو, آخرین اخبار خودرو, جدیدترین اخبار بازار خودرو, شرکت خودروسازی, پیش بینی قیمت خودرو, آخرین قیمت خودرو, تحلیل بازار خودرو, بازار خودرو ایران, تولید خودرو, ]

>>> تنوعی شگفت انگیز از ساعت های دیواری فانتزی و مدرن "" بیش از 150 طرح ""
خودت خونت رو دیزاین کن >> ورود به دنیای ساعت ها

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , خودرو

وزارت صنعت، معدن و تجارت در تازه ترین اولتیماتوم خود به خودروسازان، شرط ماندگاری مدیران را تکریم مشتریان و جلب رضایت آنها اعلام کرده است. طبق خبری که از قول اکبر صادقی مدیرکل بازرسی وزارت صمت در سایت این وزارتخانه منتشر شده، وی تاکید کرده ملاک استمرار مدیریت مدیران خودروساز، بدون تعارف، رضایت مشتریان خواهد بود؛ بنابراین لازم است در تمام مراحل مراجعه آنها (به شرکت های خودروساز) به معنی واقعی تکریم شوند.

این هشدار وزارت صمت به مدیران خودروسازی در شرایطی است که صنعت خودرو ماه هاست حال و روز خوشی ندارد؛ تیراژش به شدت افت کرده، خزانه اش ته کشیده و نیروهایش در خطوط تولید مشغله زیادی ندارند. طبق اولتیماتوم وزارت صمت، مشتریان باید تکریم شوند که البته حرف درستی است، اما آیا تکریم و کسب رضایت مشتریان در برهه زمانی فعلی، آیا جز با تحویل خودروی ثبت نامی آنها طبق قرارداد، حاصل می شود؟ دلیل اصلی نارضایتی این روزهای مشتریان ایرانی نه کیفیت است و نه خدمات پس از فروش، بلکه آنها خودرویشان را می خواهند، آن هم همان مدل ثبت نامی را با همان قیمت وعده داده شده.

بنابراین اگر قرار بر تکریم و جلب رضایت مشتری (طبق خواسته وزارت صنعت) است، مهمترین راه تحقق این هدف، تحویل خودروهای ثبت نامی با شرایط مطروحه در قرارداد است. گویا وزارت صمت انتظار دارد مشتریان ناراضی صرفا به واسطه اینکه مدیران خودروساز با چای و شیرینی از آنها پذیرایی کرده و بابت تحویل خودروهایشان، باز هم وعده بدهند، تکریم شده و شاد و خندان به خانه هایشان بازگردند.

بهتر است وزارت صمت به این پرسش پاسخ دهد که وقتی تیراژ به شدت افت کرده و بخشی از تولید خودروسازان به دلیل کسری قطعه در کف کارخانه مانده و روند تامین قطعات برخی محصولات قطع شده است، خودروسازان چگونه باید مشتریان را تکریم کرده و رضایت شان را جلب کنند؟ گویا وزارت صمت این روزها بدجوری در دام رفتارهای پوپولیستی گرفتار شده یا شاید هم نمی داند در «جاده مخصوص» چه خبر است!

دنیای اقتصاد