مجله اینترنتی روزانه

/

ورزش و تندرستی

/

چند ورزش موثر برای مبتلایان به آرتریت

[ درمان با ورزش, ورزش درمانی, ورزش برای درمان رماتیسم, روماتیسم مفصلی, آرتریت روماتوئید, ]

>>> تنوعی شگفت انگیز از ساعت های دیواری فانتزی و مدرن "" بیش از 150 طرح ""
خودت خونت رو دیزاین کن >> ورود به دنیای ساعت ها

درمان بیماری آرتریت

حرکات ورزشی موثر برای درمان آرتریت

آرتریت یک بیماری همراه با درد است که با دارو و ورزش علائم آن بهبود پیدا می کند، در ادامه به چند حرکت ورزشی اشاره می شود که به بهبود آرتریت کمک می کند

حرکات ورزشی موثر برای درمان آرتریت

اگر شما هم از التهاب دردناک و سفتی مفاصل رنج می برید، گذشته از عمل کردن به تجویز پزشکتان، می توانید روی کمک این تمرین های ورزشی هم حساب کنید. به باور متخصصان، انجام تمرین هایی که در ادامه به شما آموزش می دهیم، می توانند از سفتی و التهاب دردناک مفاصل گردن شما بکاهند.

به خاطر داشته باشید: هر یک از حرکات گفته شده را حداقل 3 بار تکرار کنید. اگر بتوانید در هر وعده از انجام تمرین ها، حرکات را ده بار تکرار کنید، ایده آل است.

مثل T بایستید

نکته: محدودیتی برای انجام این تمرین وجود ندارد. آن را به زندگی هر روزتان وارد کنید و هر چند بار که توانستید، تمرین تی را انجام دهید.

با کمر صاف بایستید

دست ها را کاملا از دو طرف باز کنید و اگر به کامل باز بودن دست هایتان شک دارید، دسته تِی را از دو طرف بگیرید و همان طور صاف بایستید.

کمرتان را همانطور که دست های شما باز است، به آرامی به راست و چپ بچرخانید. یعنی شما تی به دست، بدون خم کردن کمر و تغییر دادن موقعیت پا ها، آرام آرام می چرخید.

حالا دوباره در وضعیت اولیه بایستید، دست هایی که دو طرف تی را گرفته اند را به آرامی از مقابل سینه بالا ببرید و بالای سرتان بگیرید. آرنج شما وقتی به بالای سرتان می رسد، نباید خمیده باشد.

دست ها را در همان وضعیتی که دو طرف تی را گرفته اند، به آرامی پایین بیاورید تا به خط ران هایتان برسند.

بچرخید

نکته: قبل از آنکه برای افزایش انعطاف مفاصل گردن و شانه تمرینی را انجام دهید، باید بدنتان را از خشکی در بیاورید. چرخش به دو طرف، می تواند وضعیت شما را بهتر کند.

صاف بایستید

دست ها را دو طرف بدنتان بگیرید و آرنج خود را کمی به سمت بالا خم کنید.

دسته تی را به دست بگیرید. دست های شما در این حالت، بیشتر از عرض شانه باز شده.

به آرامی به سمت چپ بچرخید تا کششی در شانه تان احساس کنید.

آرام به موقعیت شروع برگردید و حرکت را از جهت دیگر انجام دهید.

شانه هایتان را بچرخانید

نکته: چیزی که در این شرایط به آن نیاز دارید، افزایش انعطاف پذیری مفاصلتان است. چرخش شانه، یکی از تمرین هایی است به کاهش درد و التهاب شانه هایتان کمک می کند.

دستانتان را دو طرف بدن قرار دهید.

شانه هایتان را به سمت گوشتان بالا بیاورید و برای 5 ثانیه بالا نگه دارید.

به آرامی تیغه شانه هایتان را به هم نزدیک کنید و 5 ثانیه در آن وضعیت بمانید.

حالا شانه هایتان را به وضعیت قبل برگردانید و به آرامی پایین بیاورید.

5 ثانیه در وضعیت طبیعی بمانید و دوباره حرکت را تکرار کنید.

منبع: seemorgh.com