مجله اینترنتی روزانه

/

سبک زندگی

/

20 توصیه برای بهبود خواب

[ 1  یک رختخواب راحت مهیا کنید یک بالش ، پتو یا ملحفه ای مناسب ، بسیار تأثیر دارد ۲  مکان استراحت و خواب باید آرام باشدنور شدید, ]

>>> محصولی با کیفیت و فوق العاده مناسب برای تمام خودرو ها + "" تخفیف ویژه نوروزی ""
برای مشاهده توضیحات : کیف لوازم صندوق عقب خودرو

20 توصیه برای بهبود خواب
1) یک رختخواب راحت مهیا کنید . یک بالش ، پتو یا ملحفه ای مناسب ، بسیار تأثیر دارد . 2) مکان استراحت و خواب باید آرام باشد.نور شدید و زننده و صدای بیرونی مانع یک خواب راحت است. 3) در طی روز از چُرت زدن اجتناب کنید . هرخوابی که در روز داشته باشید از زمان خواب شبانه خواهد کاست . 4) ورزش منظم روزانه و استنشاق هوای تازه اهمیت دارد ، لیکن اینها را به آخر شب مؤکول نکنید .توصیه می شود که اول غروب کمی ورزش کنید که لزوماً طاقت فرسا نباشد . 5) حداقل دو ساعت قبل از به رختخواب رفتن از مصرف هر گونه مواد محرک چون قهوه ، چای ، نوشابه های مختلف و کافئین و کاکائو بپرهیزید . 6) قبل از به رختخواب رفتن از کشیدن سیگار اجتناب نمایید . 7) نظم در خواب بسیار اهمیت دارد، برای این منظور هر شب در ساعت مقرّری به رختخواب بروید و هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب بلند شوید. اصطلاحاً با این کار،ساعت زیستی بدن خود رامنظم می کنید. 8) به هوای اینکه کمبود خواب شبانه داشته اید ، در روز بعد تحت عنوان جبران خواب از دست رفته، بیشتر نخوابید . فراموش نکنید که هر روز صبح سر ساعت مقرر بیدار شوید . 9) سعی کنید فقط هنگامی که کاملاً خسته هستید به رختخواب بروید . اگر در عرض 15دقیقه نتوانستید بخوابید ، بلند شوید و کار خسته کننده ای را با علاقه تمام انجام دهید و دوباره به رختخواب برگردید . 10) یک یا دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب دست کم 10 دقیقه بنشینید و به کارهای روز و فعالیتهای فردای خود ( همراه با ارائه راه حل ها و برنامه ریزی برای آنها ) بیاندیشید . در واقع قبل از خواب،تشویق های ذهنی خویش را پاک نمایید . 11) در بستر و از اتاق خواب فقط برای خواب استفاده کنید . از فعالیتهایی همچون : نگاه به تلویزیون ، صحبت کردن با تلفن ، بحث کردن با همسر ، مطالعه کردن ، غذا خوردن ،… دررختخواب و موقع خواب ، اجتناب کنید . این فعالیتها باعث می شوند که رختخواب قدرتش را به عنوان محرکی برای خواب از دست بدهد . 12) حداقل 2 ساعت قبل از خواب ، غذای سنگین و مواد غذایی شیرین که ممکن است بدن را تحریک کند، نخورید . هنگامی که به خواب می روید فرآیند های هاضمه بدن کارایی کمتری پیدا کرده و ممکن است موجب سوء هاضمه شود نوشیدن یک لیوان شیر گرم توصیه می شود . 13) سعی کنید قبل از زمان خواب رفتارهایتان تا حد ممکن آرام بخش باشد . یک دوش آب گرم ، یک مطالعه سبک همگی می توانند کمک کننده باشد . 14) برخی از دارو ها ی مصرفی موجب بی خوابی می شوند . با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید .