مجله اینترنتی روزانه

/

دنیای ماشین ها

/

مزدا و هیوندای قرارداد خود را با شرکت های ایرانی فسخ کرده اند

[ بازار خرید و فروش خودرو, اخبار بازار خودرو, بازار خودرو, واردات اتومبیل, بازار خودروهای وارداتی, قیمت جدید خودرو شورای رقابت, بازار ماشین, صادرات خودرو, بازار خودروهای داخلی, قیمت گذاری خودرو, صنعت خودرو, واردات خودرو, آخرین اخبار خودرو, جدیدترین اخبار بازار خودرو, شرکت خودروسازی, پیش بینی قیمت خودرو, آخرین قیمت خودرو, تحلیل بازار خودرو, بازار خودرو ایران, تولید خودرو, ]

>>> تنوعی شگفت انگیز از ساعت های دیواری فانتزی و مدرن "" بیش از 150 طرح ""
خودت خونت رو دیزاین کن >> ورود به دنیای ساعت ها

اخبار,اخبار بازار خودرو,مزدا و هیوندا

ولی ملکی در خصوص خروج پژو از قرارداد خود با خودروسازان داخلی، اظهار داشت: شرکت های خارجی که با ایران طرف قرارداد بودند قبل از برجام نیز در زمان تحریم ایران را ترک کردند و یک طرفه قرارداد خود را فسخ کردند و از همکاری خودداری نمودند.

به گزارش پول نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولیدکنندگان کشورهای اروپایی معمولا تحت تاثیر آمریکا قراردارند و منافعی که با این کشور دارند بیشتر است، گفت: این تولیدکنندگان در صحبت های خود مطرح می کردند که چندین برابر منافعی که در ایران دارند در آمریکا دارند و آن را فدا نمی کنند.

رئیس کمیته صنایع کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک بعد فشارها سیاسی و بعد دیگر اقتصادی است و بر اساس این اصل پژو همکاری خود را با ایران خودرو و مزدا و هیوندایی با گروه بهمن قراردادهای خود را فسخ کردند، ادامه داد: این قطع همکاری های منافعی برای کشور ما دارد که یکی از آنها این است که در سال های اخیر دانش فنی را از آنها گرفته ایم و در اختیار ما است مورد دیگر خودروسازان از تحریم قبلی عبرت گرفته و خود را برای شرایط این چنینی آماده کرده بوده اند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جایگزین هایی برای خودروهای اروپایی توسط تولیدکنندگان داخلی پیش پینی شده که بخشی از آن چینی است، بهمن موتور در حال حاضر هاوال را جایگزین مزدا کرده، ایران خودرو و سایپا نیز از قبل پیش بینی لازم را داشته اند، عنوان کرد: همه خودروهای چینی کیفیت پایینی ندارند و اکثر خودروسازان اروپایی و آسیایی مطرح در چین به دلیل پایین بودن قیمت تمام شده در این کشور واحد اصلی را به صورت جوینت وینچر احداث کرده و بزرگترین قطعه سازان آنها در چین است.

وی با بیان اینکه خودروسازانی که با چین قرارداد منعقد می کنند اگر قطعه تحت لیسانس خودروسازان مطرح را دریافت کنند کیفیت لازم را دارند هرچند بخشی از کار زمان بر می شود، تصریح کرد: در گذشته نیز زمانی که بنز و زد اف به ایران خودرو دیزل قطعات تحویل نمی داد قطعات مورد نیاز را از چین تحویل می گرفتیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به خودروسازان داخلی اعتماد کنیم اگر به خودروسازان اجازه افزایش قیمت ندهیم قطعه سازان زمین می خورند و تعطیل می شوند تعطیلی قطعه سازان بیکاری را در پی دارد، عنوان کرد: برای تعین قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان بالارفتن قیمت مواد اولیه مانند فولاد، حقوق دستمزد، مواد شیمیایی و پلاستیکی را باید رعایت کنیم.

رئیس کمیته صنایع کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: خودروسازان و قطعه سازان با استفاده از مواد اولیه محصول تولید می کند، با افزایش قیمت ها در عالم رقابت تولیدکنندگان می توانند جایگاه خود را ارتقاء دهند و محصول با کیفیت تری تولیدکنند.