>>> تنوعی شگفت انگیز از ساعت های دیواری فانتزی و مدرن "" بیش از 150 طرح ""
خودت خونت رو دیزاین کن >> ورود به دنیای ساعت ها

توقف ریزش مو با مصرف این خوراکیها  

 

در این میان چند راهکار کلیدی و تغذیه ای می تواند روند ریزش مو را کند و حتی متوقف کند.

ریزش مو کابوسی است که همه ما از آن هراس داریم. بسیاری از ما مخصوصا آقایان به نوعی با آن کنار می آیند و آن را به مسائلی همچون ارث و محیط پراسترس و خیلی چیزهای دیگر نسبت می دهند، اما شاید کمتر کسی است که بداند این روزها پزشکان با تغذیه مناسب توانسته اند قدم های بزرگی را در کاهش روند ریزش مو و حتی متوقف کردن آن بردارند.

ـ مصرف ویتامین های گروه B را در طول روز افزایش دهید.
در این میان کمبود ویتامین بیوتین و B6 از اهمیت زیادی برخوردار است. جگر، گوشت مرغ، زرده تخم مرغ و از آن مهم تر و ارزان تر جوانه گندم، سبوس گندم و جوانه ماش از منابع غنی به شمار می روند. میوه هایی همچون توت فرنگی، موز، گریپ فورت و هندوانه نیز از جمله میوه هایی هستند که از این حیث با ارزشند.
مصرف اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 در کاهش ریزش مو غوغا می کنند. اسیدهای چرب امگا 3 که شامل اسید ایکوزا پنتانونیک (EPA) و اسید آلفالینولئیک می باشد در ماهی هایی همچون ماهی سالمون، ساردین و قزل آلا، روغن سویا و کانولا، روغن گردو و روغن تخم کتان به وفور یافت می شود. اسیدهای چرب امگا 6 نیز در روغن هایی همچون روغن ذرت، روغن کانولا، روغن سویا، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان یافت می شود.

ـ مصرف حداقل 8 لیوان آب در روز به بهبود رطوبت ساقه های مو در حفظ و قوام موها کمک می کند. خشکی مخاط پوست سر نقش مهمی در ریزش موها دارد.

ـ ویتامین E نیز به عنوان یک آنتی اکسیدان مو نقش مهمی را در سختی پیاز مو دارد. ویتامین E گردش خون مخاط سر را بهبود می بخشد و در این میان بادام، بادام زمینی، فندق و انبه از بهترین منابع آن هستند.

ـ پوست چلتوک ازجمله منابعی است که هم در پیشگیری از سفیدی مو موثر است هم در پیشگیری از ریزش مو. از این رو هفته ای 2 تا 3 نوبت نیم سیر پوست چلتوک و لیمو عمانی دم کرده و میل نمایید.

منبع : jamejamonline.ir
 

 گردآوری : پایگاه اینترنتی

توقف ریزش مو با مصرف این خوراکیها